خطر اوردوز به‌خاطر اشتباه در بسته‌بندی یک داروی مخدر

آژانس بهداشت کانادا اخیراً یک هشدار عمومی درباره‌ی خطای بسته‌بندی در یک نوع داروی مخدر را صادر کرده است.

به گزارش خبرکانادا به نقل از narcity، روز شنبه، ۲۰ آگوست، این آژانس دولتی اعلام کرد که فراخوانی برای قرص pms-Hydromorphone، ۲ میلی گرمی، (لات نامبر ۶۳۹۲۶۸) صادر شده، چون ممکن است بسته‌های آن، به جای قرص‌های هیدرومورفون ۲ میلی گرمی حاوی قرص‌های ۸ میلی گرمی باشند.
محصولات فراخوان شده در بطری‌های ۱۰۰ تایی قرص بین ماه‌های می ۲۰۲۲ تا آگوست ۲۰۲۲ فروخته شده اند. شماره شناسایی داروها (DIN) 00885436 و تاریخ انقضایشان تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۶ است.
قرص ۲ میلی گرمی نارنجی است که یک طرف آن عدد “۲” دارد. قرص های ۸ میلی گرمی سفید رنگ هستند و یک طرفشان عدد “۸” دارد.
مصرف تصادفی یک دوز ۸ میلی گرمی هیدرومورفون به جای یک دوز ۲ میلی گرمی یا افزایش ناگهانی دوز هیدرومورفون می‌تواند منجر به اوردوز شود که حتی در افرادی که ظرفیت بالایی برای دریافت آن دارند می تواند بسیار خطرناک باشد.
برخی از علائم اوردوز هیدرومورفون عبارتند از: سرگیجه، خواب آلودگی، گیجی، کندی ضربان قلب، تنفس آهسته و سخت، پوست سرد، تشنج، کما و حتی مرگ.
اگر خودتان یا فردی که به او دارو داده اید علائم اوردوز هیدرومورفون دارد، توصیه می‌شود که فوراً درخواست کمک کنید و در صورت داشتن نالوکسان از آن استفاده کنید.
برای جایگزین کردن داروها با داروخانه تماس بگیرید.
اگر قرص هیدرومورفون ۸ میلی گرمی به جای قرص هیدرومورفون ۲ میلی گرمی مصرف کرده اید و نگرانی سلامتی‌تان هستید، فوراً با متخصص مراقبت‌های بهداشتی، بخش اورژانس بیمارستان یا مرکز محلی کنترل مسمومیت تماس بگیرید، حتی اگر هیچ علامتی ندارید.
اگر سؤالات بیشتری در مورد فراخوان دارید، می‌توانید به آدرس [email protected] ایمیل بزنید یا با شماره ۱-۸۸۸-۵۵۰-۶۰۶۰ تماس بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + 17 =